הסדרת זכויות פרויקט התחדשות עירונית

תהליך התחדשות עירונית תמ"א 38/פינוי בינוי, מטרתו להאיץ את התפתחות הרקמה העירונית באותן שכונות ותיקות הכוללות מבנים עתיקים, לצד הרקמה העירונית החדשה. עיקר הפעילות נעשית באזורי מגורים, אזורי תעשיה ומסחר, על ידי מתן תמריצים שונים ליזמי נדל"ן וקבלנים, בדמות תוספת בניה, שינוי ייעוד הקרקע והוספת שימושי הקרקע.

הליך ההתחדשות העירונית נועד לשדרג את מתחמי המגורים, באמצעות שיקום תשתיות, יצירת שטחים ציבורים פתוחים, ותוך סיוע לאוכלוסיית השכונות הוותיקות להעלאת איכות חיי התושבים באותן השכונות. בנוסף, ההליך מצמצם פערים חברתיים וכלכליים בחברה הישראלית ומעלה את ערכי הקרקע והנכסים בצורה משמעותית.

נוכח העובדה שמדובר בשכונות עתיקות, בעלי הזכויות באותם מבנים מתגוררים בהם עשרות שנים ולעיתים מחזיקים בהם מספר רב של דורות ל שזכויותיהם לא הוסדרו. במקרה כזה, עליהם לסור אחר שרשור הזכויות והוכחת הזכויות באותם הנכסים.

במצב זה, טרם תחילתו של פרויקט התחדשות עירונית, אותם יזמי נדל"ן וקבלנים, שמבקשים הסדרה כוללנית של כלל הזכויות במתחם, נדרשים להסתייע בעורכי דין המתמחים בדיני רישום הסדר קרקעות. זאת, על מנת לבחון את מצב הזכויות לאורך עשרות דורות, תוך איתור והשגת שלל המסמכים הנדרשים להסדרת הזכויות, עד לאחרון בעלי הזכויות בשרשרת.

משרדנו מעניק שירות משפטי לחברות יזמיות מובילות בתחום הנדל"ן בישראל ומסדיר את זכויותיהם לצד ביצוע של הקניית בעלות לכלל הדיירים הקיימים בפרויקטים השונים המצויים בהליכי תכנון.

הסדרת הזכויות והקניית הבעלות מאפשר ליזמי הנדל"ן ולקבלנים לקדם ולייעל את הליכי התכנון ישירות מול מוסדות התכנון, ללא כל צורך באישור נוסף מטעם רשות מקרקעי ישראל.

    התחילו צ'אט
    שלום,
    הגעת למיכל ואקרט - משרד עורכי דין, כיצד נוכל לעזור?